Hizmetler

Erişkinlerde Ortodonti

Geçmişte ortodontik tedavinin sadece çocuklar için olduğu görüşü hakimdi. Günümüzde ise ortodontik hastaların yaklaşık yüzde otuzu erişkin bireylerden oluşmaktadır. Sağlıklı bir kapanış, 16 yaşında olduğu kadar 60 yaşında da aynı öneme sahiptir. Yaş, ortodontik tedavi için değerlendirilecek bir kriter değildir. Sağlıklı dişler her yaşta hareket ettirilebilir.

Erişkinlerde Ortodonti

Ortodonti Tedavi aşamaları:

İlk muayene; hastadan çekilen fotoğraflar, sefalometrik ve panoramik filmler üzerinde yapılan analizlerle birlikte ayrıntılı bir ilk muayene yapılır.

Tedavi;

Ortodontistinizin tedavinize başlayabilmesi için,

bir şekilde randevunuza geldiğinizi varsayalım. Öncelikle şunu bilin hasta koltuğunda oturduğunuz süre içinde doktorunuz canınızı yakacak herhangi bir işlem yapmayacaktır. Ancak evinize gittikten sonra akşam ağrılarınız olabilir.

Ortodonti Tedavisi

Eğer braket yapıştırılarak bir tedavi görüyorsanız, çapraşıklığın durumuna göre doktorunuz genellikle üst çenede uygulama yapar. Alt çeneye duruma göre birkaç seans sonra başlanılabilir.

Bu uygulama sayesinde sizin braketlere alışmanızın daha kolay olacak ve daha az çapraşıklık gösteren çenede boşuna braketler beklememiş olacaktır.

Pekiştirme Tedavisi;

Braketlerinizin çıkartıldığı gün sizi hiçbir ek tedavi uygulamadan evinize gönderirsek çok kısa bir süre sonra dişlerinizde yeniden bozulmalar olur.

Pekiştirme Tedavisi

Ortodontik tedavi süresince dişler hareket ederken dişin etrafındaki komşu yapılarda (kemik, periodontal ligament) bir takım değişiklikler olur. Bu dokuların yeni duruma adapte olması için biraz zamana ihtiyaç vardır.

Adaptasyon sürecinde yapılan müdahalelere pekiştirme tedavisi, uygulanan apareylere ise pekiştirme apareyleri denilir. Pekiştirme tedavisi aktif bir tedavi değildir.

Doktorunuz sizin için en uygun pekiştirme apareyini belirleyip, braketlerinizin çıkartıldığı gün ya da en kısa zamanda apareylerinizi takar. Bu apareyler dişlere herhangi bir kuvvet uygulamazlar ve estetik olarak da problem oluşturmazlar. Doktorunuz sizi belki birkaç seans daha görmek isteyebilir.

Soru ve randevu talepleriniz için, bizimle iletişime geçiniz.